Clubul „Fantezie, dibăcie, creaţie”


Se ştie, că lumea din jur e atît de bogată şi atît de variată, încît multe obiecte, fiinţe, fenomene nu numai că ne atrag să le admirăm, dar ne trezesc dorinţa de a le repeta, de a le îmulţi, atingînd perfecţiunea naturii.
Ş-apoi ce plăcere primim atunci, cînd din cîteva frunze, semincioare, puf de plop, ghinde, paie, pănuşe de porumb, mărgeluşe, stofă, reuşim să meşterim chipuri dragi, cunoscute.
Prin intermediul unui test am aflat cu ce ar mai dori copii să se ocupe în timpul liber înafară de lectură. Răspunsurile au fost diverse. Aflînd doleanţele lor le-am propus să înbinăm frumosul cu utilul, adică să îmbinăm lectura cu o altă ocupaţie, să zicem să ne învăţăm să meşterim ceva.
La întrebarea mea cu ce aş putea să-mi felicit mama, prietena de ziua de naştere, dacă nu au bani? Răspunsul a fost, că dacă nu am bani înseamnă, că nu pot să felicit.
Atunci le-am propus să confecţionăm diverse bijuterii din mărgeluşe, stofă, hîrtie.
Din mărgeluşe:
– brăţară, colier, fluturaş.
Din stofă:
– Inimioară, opincuţă, gentuţă.
Din hîrtie:
– Ghirlande, flori.
Aşa am început să îmbinăm lectura cu dibacia de a crea.
Tehnologia confecţionării jucăriilor e foarte simplă, poate de aceasta au şi îndrăgit-o copii atît de repede, iar materiale, noi le găsim oriunde: în parc, în pădure, pe stradă, şi în orice casă.
În aceste jucării copii transpun personaje din poveşti, Feţi Frumoşi, Baba Hîrca, Vietăţi din pădure.
Acum, cînd eu cu copii am sărbătorit un an de la inaugurarea clubului „Fantezii, Dibăcie, Creaţie” pot spune cu certitudine, că cele mai frumoase lucruri de pe faţa pămîntului sunt lucrurile confecţionate de către copii, sunt atît de frumoase, deoarece în ele vedem felul de a percepe, fantezii, sinceritatea şi naivitatea din ochii copilului.
Responsabil Vera Miţelea – Set Oficiu Biblioteca – Copii.

Lasă un răspuns

